جمعيت خبرنگار گریزمان سیمئونه اتلتیکو مادرید

جمعيت: خبرنگار گریزمان سیمئونه اتلتیکو مادرید لالیگا اسپانیول

گت بلاگز وب‌گردی معجزه سه گانه ویتامین C در پیشگیری از سکته مغزی

دوز بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز نشان داده است که سطوح ویتامین C. را در خون به حالتی پایدار می‌رساند. با این وجود، دوز حداکثری که به یک باره دریافت می‌شود

معجزه سه گانه ویتامین C در پیشگیری از سکته مغزی

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، قدرت آنتی اکسیدانی ویتامین C. از DNA، RNA، کربوهیدارت ها، پروتئین ها، و چربی ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و از این رو، آن ها می توانند بار دیگر عملکردهای سوخت و ساز و بدن سازی خود را از سر بگیرند.

عبارات مهم : ایمنی

بدن انسان جهت ارائه عملکرد درست و بهینه به طیف گسترده ای از مواد مغذی نیاز دارد. ولی یک ویتامین وجود دارد که می تواند از هر عملکرد بدن پشتیبانی کند و به طور معجزه آسایی خطر تمام دلایل فوت – حتی نمونه های جدی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان – را کم کردن دهد.

شاید خود را آماده کرده باشید که راجع به ویتامین D. صحبت کنیم، لیکن ماده مغذی شگفت انگیزی محسوب می شود، ولی گزینه مورد نظر ما ویتامین C هست.

چه چیزی راجع به ویتامین C. خاص است؟ این ویتامین از توانایی اوج جهت اهدای الکترون ها به سلول های بدن برخوردار هست. این عملکرد سه فایده عمده دارد که مشمول بر قدرت آنتی اکسیدانی، همکاری کوفاکتور آنزیمی و پشتیبانی قابل اعتماد از سیستم ایمنی می شوند.

قدرت آنتی اکسیدانی
احتمالا تاکنون اصطلاحات استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد به گوشتان خورده اند. این ها سلول هایی بی ثبات در بدن هستند که آسیب سلول های سالم را موجب شده است و به بیماری هایی مانند سرطان منجر می شوند.

ویتامین C. آنتی اکسیدان مهم حاضر در جریان خون محسوب می شود و تمامی بافت های بدن را تغذیه می کند. هنگامی که ویتامین C. این سلول های ناپایدار را می یابد، یک الکترون در اختیار آن ها قرار می دهد تا پایدار شوند، به طوری که از حالت رادیکال خارج شده است و بار دیگر حالت عادی می یابند.

قدرت آنتی اکسیدانی ویتامین C. از DNA، RNA، کربوهیدارت ها، پروتئین ها، و چربی ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و از این رو، آن ها می توانند بار دیگر عملکردهای سوخت و ساز و بدن سازی خود را از سر بگیرند.

همچنین، ویتامین C. قادر است آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین E. را بازتولید کند.

مشارکت کوفاکتور آنزیمی
با توجه به توانایی کم کردن و اهدای الکترون، ویتامین C. به عنوان یک کوفاکتور جهت بسیاری از عملکردهای بدن عمل می کند.

ویتامین C. از تولید موارد زیر پشتیبانی می کند:

کلاژن – اساس ساختاری تاندون ها، استخوان ها، غضروف ها و پوست محسوب می شود.

کارنیتین – ترکیبی مورد نیاز جهت کمک به عبور چربی از غشاهای سلولی و تزریق انرژی به سلول ها هست.

کاتکول آمین – ترکیبی که به عنوان یک هورمون یا انتقال دهنده عصبی عمل می کند.

تبدیل کلسترول به اسیدهای صفراوی را ممکن می سازد (یکی از دلایلی که بدن به کلسترول نیاز دارد).

افزون بر این، ویتامین C. جهت زیاد کردن فراهمی زیستی آهن، یک ماده معدنی کلیدی جهت تنظیم عملکرد سلولی و سنتز کدنویسی DNA نیاز هست.

پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن
مصرف ویتامین C. در وقت سرماخوردگی یکی از اقدام های مرسوم جهت مقابله با بیماری هست. پشتیبانی از عملکرد درست سیستم ایمنی بدن یکی از عملکردهای آشنا شده است این ویتامین محسوب می شود.

در حقیقت، پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منظم ویتامین C. احتمال بروز سرماخوردگی را نصف می کند و مدت وقت بیماری را حداقل هشت درصد کم کردن می دهد.

ویتامین C. تولید و کارکرد طیف گسترده ای از سلول های ایمنی را جنبش می کند، از فعالیت تقویت کننده سیستم ایمنی آن ها پشتیبانی می کند، و از تبدیل شدن این سلول ها به رادیکال آزاد و آسیب رساندن به سلول های سالم پیشگیری می کند. ویتامین C. مولکولی به نام اینترفرون را زیاد کردن می دهد، که از فعالیت ضد ویروسی نیرومند بهره می برد.

منابع غذایی ویتامین C.
ویتامین C. در طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات تازه یافت می شود که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فلفل قرمز شیرین، نصف فنجان خام، ۹۵ میلی گرم

کیوی، یک عدد، ۹۱ گرم

توت فرنگی، یک فنجان، ۸۵ میلی گرم

پرتقال، یک عدد متوسط، ۷۰ میلی گرم

بروکلی، نصف فنجان پخته شده، ۵۱ میلی گرم

گریپ فروت، نصف یک عدد، ۳۸ میلی گرم

گوجه فرنگی، یک عدد متوسط، ۱۶ میلی گرم

اسفناج، یک فنجان خام، ۸ میلی گرم

مکمل های ویتامین C
از نظر مکمل ها انواع مختلفی در دسترس هستند، ولی در زیاد پژوهش ها از اسید اسکوربیک استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که ویتامین C. محلول در آب است و این به معنای عدم ذخیره آن در بدن هست. در نتیجه، تامین آن از یک منبع ثابت از طریق غذا یا مکمل ها نیاز هست.

میزان مصرف توصیه شده است روزانه جهت ویتامین C. حداقل ۶۵ تا ۷۵ میلی گرم است تا از کمبود این ویتامین جلوگیری شود. ولی جهت محافظت در برابر بیماری، شما باید دوزهای بالاتری را مصرف کنید.

دوز بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز نشان داده است که سطوح ویتامین C. را در خون به حالتی پایدار می رساند. با این وجود، دوز حداکثری که به یک باره دریافت می شود باید ۲۰۰ میلی گرم باشد، لیکن روده ها مقداری که شما قادر به جذب آن هستید را کنترل می کنند. از این رو، هر چیزی فراتر از ۲۰۰ میلی گرم تا حد زیادی دفع می شود. در نتیجه، اگر قصد دارید ۴۰۰ میلی گرم ویتامین C. در روز دریافت کنید، عالی ترین گزینه دریافت آن در دو دوز هست.

همچنین، شما می توانید از ویتامین C. تزریقی استفاده کنید که جذب روده ای را دور زده و مستقیم وارد جریان خون می شود. استفاده از این روش جهت کمک به بیماران مبتلا به سرطان که دوران شیمی درمانی را سپری می کردند، نتیجه های بسیار امیدوارکننده ای را به همراه داشت.

منبع:سلامت نیوز
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ایمنی | سیستم | فنجان | بیماری | رادیکال | ویتامین | ویتامین C | محافظت در برابر بیماری


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog